Communicatiescan Zorgpad

Met de Communicatiescan Zorgpad kijken we naar alle communicatie tussen patiënten en zorgverleners in een zorgpad. Zijn de communicatiemiddelen en -momenten goed afgestemd op de behoeften en mogelijkheden van patiënten? Is het voor de patiënt duidelijk wat hij kan verwachten? En weet hij wat er van hem wordt verwacht?

Kansen en risico’s

We kijken met deze communicatiescan naar de communicatiekansen en -risico’s in het héle zorgpad. Niet alleen in het ziekenhuis, maar ook vóór de afspraak thuis en als de patiënt weer thuis is. Kán de patiënt meebeslissen over de behandeling, therapietrouw zijn, adviezen opvolgen met de communicatie die er nu is in het hele traject? Wat zijn de belangrijkste risico’s in de communicatie? Wat kan logischer en begrijpelijker?

Snel praktisch advies 

Met de communicatiescan van de Communicatiepoli geven we snel praktisch advies over mogelijke verbeteringen. Met de verbetertips, kunt u vaak zelf aan de slag. De specialisten van de communicatiepoli zijn ook in te schakelen voor (ondersteuning bij) de uitvoering. 

Bijdragen aan betere zorg

Met de Communicatiescan werken we – samen met zorgverleners – aan goede communicatie die bijdraagt aan nog betere medische uitkomsten, een nog soepeler zorgproces en nog tevredenere patiënten.